Mazzel

Zes reacties

Het gaat niet zo goed met je. Zaken binnen je gezin lopen niet lekker en dat levert stress op. Je zorgen hebben weerslag op je relatie en op je emotionele stabiliteit, zoveel zelfs dat ook je werk eronder lijdt. Dan heb je een financieel meevallertje, en hoewel je het je in de huidige situatie eigenlijk niet kan permiteren, besluit je een mooie, maar dure televisie te kopen. Je ziet dat als een douceurtje voor alle ellende waar je samen doorheen moet. Je vindt dat er iets leuks moet gebeuren, niet alleen als compensatie, maar ook een beetje om de omstandigheden te ontvluchten.

Na drie weken, net buiten de zichttermijn, zie je diezelfde televisie in een andere winkel staan, zo'n 800 euro goedkoper en je bent op slag een stuk minder blij. Dan gaat het ding, twee maanden na aanschaf, ook nog eens stuk. De winkel verwijst je naar het servicepunt van de importeur en vervolgens ontspint zich een twee maanden lang durend drama over de reparatie van het ding, waarbij de importeur maar niet bij machte blijkt om het ding zelfs maar op te halen, laat staan te repareren. Dan, tientallen vermoeidende telefoontjes verder, besluit je dat je dit niet meer wil. Je neemt contact op met de winkel en je verhaal gehoord hebbende, bieden ze je aan het ding terug te nemen en het volledige bedrag in de vorm van een tegoed terug te betalen.

In de winkel kies je een apparaat uit dat nog veel groter en veel mooier is, maar dat ten tijde van je eerste aankoop onbetaalbaar was. Profiterend van de enorme prijsdaling in deze sector, hou je zoveel geld over dat je ook nog een kek schermpje voor in de slaapkamer kunt aanschaffen. De volgende dag belt de importeur op om zijn excuses aan te bieden voor de slechte service. Als compensatie biedt hij je namens het bedrijf een nieuwe home cinemaset aan...

"Wat ben jij toch een mazzelaar," zegt iemand aan de telefoon, nadat je hem het verhaal hebt verteld. Er klinkt een afgunstige ondertoon in zijn stem. "Zullen we ruilen?" vraag je hem zo serieus mogelijk.

Maar dat begrijpt hij niet...

Door Suffie

Zaterdag 16 Oktober 2004 te 3:12 pm

Geplaatst in Het leven

zes reacties

  1. ja bekijk het een beetje, ik laat me door u geen depressie aanpraten. ruilen?

    ysbwriel

    ysbwriel

    16-10-’04 16:15

  1. Om de moeilijke tijden te vergeten is retail therapy een probaat middel. Om in moeilijke tijden te geraken werkt retail therapy prcies even goed.

    Niet verstandig dus, maar wel lekker leuk!

    MIBI

    MIBI

    (E-mail )

    16-10-’04 21:19

  1. Nou nog leuke programma’s op de tv!

    Verbal Jam

    Verbal Jam

    (URL)

    16-10-’04 23:11

  1. Dat begrijpen de meeste mensen niet ..

    CiNNeR

    CiNNeR

    (URL)

    17-10-’04 05:19

  1. Wat ben jij toch een mazzelaar. :-)

    Marvel

    Marvel

    (URL)

    17-10-’04 23:06

  1. I am here to say hello and you have a great site!

    Suse

    Suse

    (E-mail ) (URL)

    16-03-’06 20:21

Leave a Reply

(optioneel veld)
(optioneel veld)
Deze stupide vraag is geen belediging voor uw intelligentie en u kunt ook niets winnen. Wel houd ik hiermee spammers buiten de deur, die meestal uit de Oekraïne of Roemenië komen en doorgaans nog nooit van Jantje Smit hebben geoord.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.